Recruitment 2.0: Algoritmes en selectieprocedures

Recruitment 2.0, Staffchain is er groot mee geworden. In een nieuw digitaal tijdperk hebben we besloten die term echter niet meer te gaan gebruiken. Het dekt in onze ogen allang de lading niet meer. En.... in een interessant artikel op nu.nl staat dat het ouderwetse CV steeds meer op de achtergrond komt te staan en wordt overgenomen door slimme software. Grote bedrijven als Unilever, KPN, Albert Heijn, Jumbo, Hema, Deloitte, Heineken, USG People, Randstad en McKinsey maken al gebruik van artificiële intelligentie en algoritmes tijdens selectieprocedures.

Hoewel precieze cijfers ontbreken is slimme software onmiskenbaar in opkomst in de recruitment. Dat loopt uiteen van het analyseren van nauwelijks waarneembare gezichtsuitdrukkingen tot aan het peilen van een persoonlijkheid met hulp van een game. Op de website van de nieuwspagina staat een interview met Bas van de Haterd, spreker en adviseur op het gebied van recruitment. Sollicitatieprocedures gaan de komende jaren flink veranderen, zegt hij.

Lees het volledige artikel hier.

 

Recruitment 2.0: Algoritmes en selectieprocedures
Meer nieuws? Volg ons op social media